در پساپرده افکارم

[منزل راه نشین] ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ...

در پساپرده افکارم

[منزل راه نشین] ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار ...

در پساپرده افکارم

زندگی
فهم نفهمیدن هاست ...

پیام های کوتاه
من از تو مینویسم و این کیمیا کم است...

همه شب در این امیدم ...

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ

من اشتباه میکنم؟ اشتباه میکنم که فکر میکنم قدرت انتزاع آدم ها، آنقدر قوی هست که بتوانند خود را در آینده، در اتفاقات و بحران ها و در روزهای سخت تصور کنند، بعد ببینند زندگی در آن سختی چگونه است.
ببینند تلاششان در هر روزگار دشواری چگونه خواهد بود.
ببینند بر هر غم و اندوهی چگونه صبر باید کرد... پس از آن چگونه به زندگی ادامه باید داد!
وقتی حتی قبل از انتخاب و ازدواج، در خودم توانایی فراقی که بیَرزد را به قدرت می یابم، برای خیلی ها عجیب است و میخندند... هم جنس های متاهل میخواهند ثابت کنند تا ازدواج نکرده ای نمیتوانی درک کنی که فراق بعد از عشق یعنی چه! میخواهند ثابت کنند مثل خودشان توانایی اش را نخواهم نداشت... اما پس قدرت انتزاع چه میشود؟  حساب و کتاب آدمها با خودشان؟  که در افکارشان خود را برای آینده آماده میکنند؟  واقعا نمیشود مجرد بود و به این آمادگی برای پذیرش یک حیات جاودانه، به یک رویای عمیق فکر کرد؟ نمیشود در خود توان قبول یک اتفاق به ظاهر ناخوشایند و به باطن خوشگوار را ایجاد کرد؟
نمیدانم. شاید هم از دور سراب میبینم ...
شاید به وقت عمل تقدیر آنچه نمیدانم بر سرم خواهد آورد...
+ حساب آنها که شهادت خواستن را در منظومه ی عاشقی، برای عشقشان، برای همسفر آرزو هایشان، برای دوست داشتنی ترین آدم زندگی دنیایی شان، برای پاره ی وجودشان نمی توانند بفهمند، جدا !
.
.
پ.ن:
مدتهاست در آرزوهایی عجیب سیر میکنم!
توصیفش بماند برای بعد ...

* فعلا نماهنگ ارغوان را ببینید. فوق العاده است به نظرم

  • نویسنده: راه نشین

نظرات (۶)

سلام
فهمیدی ماجرای ستایش تکرار شده؟
این بار برای دختری به اسم...حنانه
پاسخ:
وحشتناکه ... :(
چیزی که من بیشتر بهش فکر میکنم اینه که حالا اگر چنین لیاقتی بود جزء اون دسته هستم که می پذیرمش اما اشک مادام یاور زندگیمه ؟یا نه مثل اون عده هستم که با تمام وجود بودن شخص رو حس میکنن و خیلی محم و با لبخند از ماجرا تعریف میکنن؟
منظور اینکه نمیدونم واکنشم چطور خواهد بود.
پاسخ:
خیلی لازم داره که آدم روی خودش کار کنه. یعنی با خودش و درونش به هر ترتیبی که شده کنار بیاد
واااای کاش اینجا بودی یاسمن باهم حضوری در موردش حرف میزدیم ...
یه وقتایی آره
فکر میکنم
نمیدونم چطوریه که به قول تو الان میگیم آره.ما حاضریم برا این کار...
ولی نمیدونم پاش که بیفته چی میشه؟پای دلبستگی.پای زندگی...
پاسخ:
من به این فکر نمیکنم که اگه شرایطش پیش اومد نمیدونم حالم چطوریه
من از الان سعی دارم با خودم تمرین کنم که حال و واکنشم چطوری باشه
بگذار اغیار هرگز در نیابند که این قلب‌های ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است
و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می‌کند
و سر ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی‌شناسد.
بگذار اغیار هرگز در نیابند.

++البته آدم ها شاید بتونن خودشون رو در آینده تصور کنن و بعضی قدرت ها رو توی خودشون ببینن و توی تفکراتشون صبور باشن
اما واقعیت زندگی میگه برای بدست آوردن چیزی باید براش تلاش کرد و فقط تفکر کافی نیست . . .
و همین تلاش و عمله که فاصله حرف و عمل رو کم میکنه . . .
ان شاءالله که در واقعیت هم قوی هستی و از پسش بر میای:)
پاسخ:
من حاضر به پذیرششم. با سختی هاش
هستند کسانی که نمیتونن و نمیخوان که بپذیرن
ولی همونطور که یبار بهت گفتم، یه طرف خواست منه و یه طرف خواست خدا مبنی بر سنجش لیاقتم... برخلاف نظر بقیه که فکر میکنن این مسئله دردناکه، به نظرم گوهر نابیه که به هرکس عطا نمیکنن و... :((
واقعا نماهنگ بی نظیریه
شعر بسیار قوی ای داره
و به نظرم اتفاقا امثال این جور کارها برای قشر نوجوان خیلی لازمه
...
گرچه رژیم صهیونیستی باز هم برداشت های خاص خودش رو داشته باشه
پاسخ:
دقیقا. کارای این مدلی برای گروه سنی نوجوان خیلی بازده خوبی میتونه داشته باشه.
برنامه های تربیتی ایدئولوژیک واسه این گروه سنی خیلی کمه و این بخاطر غفلت ماست
نمیدونم
واقعا شاید هم فکر می کنیم که می تونیم
اما ...
پاسخ:
تو هم بهش فکر کردی یاسمن؟
من خیلی فکرم درگیره یه مدته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">